IX Pielgrzymka rowerowa do Częstochowy

W dniach od 25.09.2020 do 27.09.2020r. odbyła się już IX Pielgrzymka Rowerowa do Częstochowy do Sanktuarium Matki Boskiej Częstochowskiej na Jasnej Górze.

Wyjeżdżając na pielgrzymkę wieziemy w zamyśle różne intencje, dziękujemy za to co dobrego nas spotkało, jedziemy wypraszać łaski dla innych, z nadziejami patrzymy w przyszłość.

Ostatni czas był bardzo trudny i intencji tak wiele. Przede wszystkim modliliśmy się za zmarłe osoby związane z naszym ośrodkiem, które opuściły nas po walce z ciężką chorobą, bądź też były ofiarą tragicznego wypadku komunikacyjnego, o wieczny odpoczynek dla zmarłych oraz zdrowie i błogosławieństwo Boże dla żyjących.

Przygotowania do tegorocznej pielgrzymki trwały cały tydzień. Zaangażowani w nie byli wszyscy pracownicy oraz nasze koleżanki i koledzy, część podopiecznych którzy w ramach zajęć w pracowni Gospodarstwa Domowego przygotowali przepyszne leczo oraz bigos.

Pozostali podopieczni naszej Świetlicy zajmowali się przygotowaniem przedmiotów potrzebnych do realizacji 3-dniowego wyjazdu i rowerów. Organizatorem tegorocznej pielgrzymki był p.Wojciech, a pomagali mu p.Sławek, p.Marek, oraz p.Sabina. W pielgrzymce uczestniczył również nasz przyjaciel i zarazem przewodnik p. Krzysztof oraz proboszcz z parafii pod wezwaniem Najświętszego Serca Pana Jezusa w Piasku Ks. Grzegorz, nasz wspaniały człowiek i duszpasterz. W pielgrzymce brali udział podopieczni naszego Stowarzyszenia z Świetlicy Terapeutycznej i Dziennego Ośrodka Rechabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego, m.in.: Jarosław, Krzysztof K Monika, Maciej, Łukasz, Paweł N., Paweł L., Krzysztof H.

Tegoroczna pielgrzymka do Częstochowy została podzielona na 3 dni.

W pierwszym dniu pielgrzymowania mieliśmy okazje zwiedzić:

• zamek w Bydlinie z XIVw.
  • Cmentarz Legionistów z 1914r.
  • Zamek w Pilczy z XIII w.
  • Zespół Pałacowo – Parkowy w Pilczy

Łącznie I-go dnia nasi dzielni Pielgrzymi przejechali 20km., po czym samochodem i busem udali się do Klasztoru Sióstr Honoratek w Olsztynie k. Częstochowy, gdzie znajdowało się nasze miejsce noclegowe.

W II-im. dniu pielgrzymki po mszy św., modlitwach i kawie nasi pielgrzymi mieli okazję zobaczyć Sanktuarium Św. Anny, gdzie znajduje się klasztor klauzurowy. Udali się do miasta Mstów, gdzie zwiedzili Sanktuarium Matki Boskiej Mstowskiej, zobaczyli rynek miasta, gdzie w Karczmie ,,Pod Stodołami” zjedli pyszną pizzę.

Wracając zatrzymali się jeszcze nad urokliwym kąpieliskiem i zarazem miejscem rekreacyjnym w mieście Mstów.

Rowerową podróż w tym dniu odbyli z Rynku w Mstowa na Przeprośną Górkę do sanktuarium Św. Ojca Pio.

W miejscu noclegowym odpoczywaliśmy i nabieraliśmy sił przy pysznym bigosie i pieczonej rybce.

III dzień, to ostatni etap tegorocznej pielgrzymki na Jasną Górę.

Tego dnia czekało na nas:

• Msza Święta w klasztorze sióstr Honoratek w Olsztynie
  • Wizyta w Sanktuarium Św. Ojca Pio na Przeporośnej Górce
  • Podróż na Jasną Górę
  • Powrót do domów

W tym dniu etap rowerowy prowadził od Domu Rekolekcyjnego Sióstr Honoratek do Przeprośnej Górki. Podróż rowerową kontynuowaliśmy szlakiem rowerowym, który w wielu miejscach prowadził przez piaski i liczne koleiny. Nasi rowerzyści znów spisali się wspaniale odczuwając na sobie trudy dwóch dni jazdy.

Po przybyciu na Jasną Górę wszyscy udaliśmy się do miejsca docelowego naszej pielgrzymki, czyli do Sanktuarium Matki Boskiej Częstochowskiej! To właśnie tam, w zadumie i w modlitwie spędzili czas z naszą najlepszą mamą jaką jest Matka Boska z Jasnej Góry. Później już udaliśmy się w drogę powrotną do siedziby naszego Stowarzyszenia, czyli Domu Kulejących Aniołów.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i organizatorom tegorocznej pielgrzymki, za niezapomniane przeżycia, za integracje, trudy poniesione podczas pielgrzymki!

Dziękujemy zawsze nam przyjaznym i otwartymi, wielkimi sercami Siostrom Honoratkom!

Dziękujemy p. przewodnikowi Krzysiowi za profesjonalne kierowanie naszą grupą i dobre porady!

Dziękujemy księdzu Grzegorzowi, że pomimo wielu nałożonych na siebie planów i zadań w parafii znalazł czas i był z nami na tyle, ile mógł!

Dziękujemy wszystkim! I do zobaczenia za rok…..