X Jubileuszowa Pielgrzymka Rowerowa na Jasną Górę

Jasna Góra

W dniu 28-30.05.2021r., odbyła się X Pielgrzymka Rowerowa ,,Kulejących Aniołów” i ich opiekunów na Jasną Górę.

Jak co roku dopisała nam piękna pogoda i radość z przebywania w drodze. Celem było zaniesienie do naszej Ukochanej Matki podziękowania za cały rok, za dar zdrowia i życia w trudnym czasie pandemii. Wyjątkowość pielgrzymki polegała na tym, że pomimo nielicznych zachorowań opiekunów jak i uczestników Świetlicy nikt nie podupadł znacząco na zdrowiu. Jak co roku przewodniczył naszej pielgrzymce nasz ukochany ksiądz, przyjaciel ,,Kulejących Aniołów” i wierny towarzysz podróży ks. prob. Grzegorz Stephan z parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Piasku. Trudno nie wymienić naszego przyjaciela, wolontariusza p. Krzysztofa Wawrzyczka naszego przewodnika, który przygotował nam bardzo ciekawą i piękną trasę przez Jurę Krakowsko-Częstochowską.

Po drodze udało nam się zobaczyć miasto Lelów wraz z jego zabytkami (kościół św. Marcina, grób cadyka Dawida Bidermana, rynek), Złoty Potok, gdzie w okolicznościach pięknej przyrody spożyliśmy posiłek.

W drugim dniu po ciężkiej trasie ok. 15km. Prowadzącej przez Rezerwat ,,Gór Sokolich” oraz zwiedzeniu miasta Olsztyn spotkaliśmy się na wspólnym ognisku z młodymi ludźmi członkami Stowarzyszenia
Młodzieży Katolickiej wraz z duszpasterzem. Owocem wspólnie spędzonych chwil przy śpiewie, zabawie, grach sportowych i tańcu było
doświadczenie piękna każdej osoby. Dzięki dobroci i uprzejmości Sióstr Honoratek mieszkaliśmy przez 3 dni w wyjątkowych warunkach. Do
dyspozycji mieliśmy pokoje 2-u osobowe z łazienką, aneks kuchenny, kaplica, czysta pościel, środki higieny, oraz wypielęgnowany ogród w którym odnajdywaliśmy ukojenie po ciężkim dniu. W ostatni dzień, w niedzielę rowerami dotarliśmy na Przeprośną Górkę, gdzie odmówiliśmy Koronkę do Miłosierdzia Bożego, zjedliśmy wspólny ostatni posiłek i sercem pełnym radości wyruszyliśmy na Jasną Górę. Na wałach klasztoru odprawiliśmy Drogę Krzyżową i pokłoniliśmy się Matce Bożej w Kaplicy
Cudownego Obrazu.

Ja wyniosłem z tej pielgrzymki wiarę w ludzi, wiarę w możliwości człowieka niepełnosprawnego. Nie liczy się to, że ktoś jest niepełnosprawny, ale chęci. Przy udziale dobrych ludzi wszystko jest możliwe, wszystko można osiągnąć, zdobyć każdy cel i z nadzieją patrzeć w przyszłość. Tymi dobrymi ludźmi są ks. Proboszcz, nasz wspaniały przewodnik wraz z małżonką, przyjaciel, terapeuta i osoba która bardzo przyczyniła się do tego, że pielgrzymka ma taką, a nie inną formę – p. Marek, moja żona – Małgorzata, terapeuci i pracownicy Świetlicy Terapeutycznaj z Domu ,,Kulejących Aniołów” z Piasku i wy wszyscy których duchowe wsparcie było nieocenione.