NAUCZYCIELE - OLIGOFRENOPEDAGODZY
Drozdowska Bożena
nauczyciel terapeuta
Wykształcenie:
Pedagog specjalny – Magister
- Studia podyplomowe
oligofrenopedagogika, arteterapia
Kursy, szkolenia:
Szkolenia:
- „Opieka w żłobku lub klubie dziecięcym”
- „I pomoc przedmedyczna”
- „Dogoterapia”
- „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia”
- „Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Grzegorczyk Daria
nauczyciel terapeuta
Wykształcenie:
- Studia magisterskie
oligofrenopedagogika
- Studia podyplomowe
surdopedagogika i tyflopedagogika
Kursy, szkolenia:
Szkolenia:
- „Sala doświadczeń światła – odprężenie w bezpiecznym miejscu”
- Eksperymentalne techniki malarskie w pracy z dziećmi i młodzieżą – część IV”
- Psychologiczny aspekt autoagresji”
- „Ogólnorozwojowe zabawy ruchowe z przedszkolu”
- „Jak zrobić coś z niczego, czyli kreatywny recycling”
- „Szkolenie zaawansowane – znaki monograficzne i symbole”
- Zabawy muzyczno – ruchowe w przedszkolu”
- „Rzeźbię i modeluje – zastosowanie mas plastycznych w pracy z dzieckiem”
- „Sznurki włóczki i wstążki”
- „Sala doświadczeń świata, a rozwój percepcji u osób z deficytami intelektualnymi”
- „AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Warsztaty:
- „Bajkoterapia”
- „Taniec i zabawa z grupą”
Kurs:
- „Diagnoza i terapia ręki – I i II stopień w ujęciu globalnym”
- „Pedagogika Marii MONTESSORI e zakresie edukacji wieku dziecięcego (przedszkole)”
- „I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie W. Sherbone”
Dziedzic Anna
nauczyciel terapeuta
Wykształcenie:
• Uniwersytet Śląski w Katowicach
Pedagogika socjalna i opiekuńcza, studia pierwszego stopnia licencjackie
• Uniwersytet Śląski w Katowicach
Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza, studia drugiego stopnia magisterskie
Studia Podyplomowe
• Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu
Pedagogika specjalna- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Pedagogika specjalna- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Awans zawodowy: nauczyciel kontraktowy
Kursy, szkolenia:
- „AAC – wspomagające alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Chromik Maria
nauczyciel terapeuta
terapeuta Integracji Sensorycznej
Wykształcenie:
• Kolegium Nauczycielskie w Bielsku- Białej
specjalność: pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika
• Akademia Pedagogiczna w Krakowie
kierunek: pedagogika, zakres – pedagogika specjalna; specjalizacja: oligofrenopedagogika
tytuł zawodowy: licencjat
• Akademia Pedagogiczna w Krakowie
kierunek: pedagogika, zakres – pedagogika rewalidacyjna; specjalizacja: pedagogika terapeutyczna
tytuł zawodowy: magister
Awans zawodowy: nauczyciel dyplomowany
Kursy, szkolenia:
- „Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego?”
- „Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka”
- „Alternatywne metody komunikacji. BLISS- wykorzystanie w pracy z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo”
- „Ruch rozwijający bazujący na metodzie Weroniki Sherborn”- I stopień
- „Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej”- szkolenie podstawowe
- „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
- „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
- „Specjalne potrzeby edukacyjne”
- „Radość i siła jest we mnie”
- „Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój”
- „Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie”
- „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
- „Uczenie przez zmysły”
- „Autyzm- od bierności do aktywności”
- „Przygoda z pedagogiką M. Montessori- wprowadzenie”- warsztaty metodyczne
- „Profile psychoedukacyjne E. Schoplera (PER-R i AAPEP) w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem lub innymi zaburzeniami rozwoju”
- „Diagnoza i terapia osób z autyzmem”- warsztaty metodyczne
- „Terapia taktylna”
- szkolenie podnoszące kompetencje kadry zatrudnionej do realizacji działań dla osób z głębokim stopniem upośledzenia umysłowego
- „Warsztaty CMC- Dzieci dzieciom- Dar dotyku (4D)”
- „Wybrane zagadnienia z neurologopedii”- warsztaty metodyczne
- „Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz.I
- „Istota zmysłu wzroku i słuchu w rozwoju dziecka- zaburzenia, diagnoza i terapia”
- „Badanie i odkrywanie świata przez dzieci, czyli o eksperymentach w przedszkolu i szkole”- warsztaty metodyczne
- „Inteligencja wieloraka- jak wspierać rozwój dziecka”- warsztaty metodyczne
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
- Warsztaty arteterapeutyczne z zakresu teatru
- Autorskie warsztaty poetycko- muzyczne
- Autorskie warsztaty filmowe
- Warsztaty muzyczne
- „Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. 1”
- „Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. 2”
- „Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej” – certyfikowany kurs terapii SI II stopnia
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „Wykorzystanie Pozytywnej Dyscypliny w pracy psychologa i pedagoga”
- „Nie patrzy, nie mówi, nie słucha. Od czego zacząć? – trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
- „Zabawy wyciszające na każdą porę roku”
- „Opinia, orzeczenie – i co dalej? Jak wspierać dziecko w szkole?”
- „Terapia ręki” I i II stopnia
- „ABC spektrum autyzmu”
- „Regulamin działalności rady pedagogicznej”
- „Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty”
- „Integracja Bilateralna”
- „Trening Umiejętności Społecznych”
- „Autyzm- zrozumieć spektrum. Zindywidualizowane spojrzenie na ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami rozwoju”
- „Inspiracje muzyczne z okazji Dnia Rodziny według Krainy Muzyki”.
- „Jak wzmacniać ważne przekonania i budować umiejętności życiowe u dzieci?”
- „Domowe muzykowanie inspirowane B. Strauss wg Krainy Muzyki”
- Webinar internetowy: „TUS – terapia czy wspólna przygoda?”
- Webinar internetowy: „TUS – dla dzieci w wieku przedszkolnym”
- Webinar internetowy: „TUS w indywidualnej pracy terapeutycznej”
- Webimar internetowy: „TUS dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera”
Mianowski Kazimierz
nauczyciel katecheta
Wykształcenie:
• Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie
kierunek- teologia, zakres- teologia ogólna
tytuł- magister
• Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku- Białej
Kurs kwalifikacyjny- z zakresu oligofrenopedagogiki, kwalifikacje do nauczania i wychowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
Awans zawodowy- nauczyciel dyplomowany
Kursy, szkolenia:
- „Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów z trudnościami w uczeniu się”
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
Kiedos Magdalena
nauczyciel terapeuta
Wykształcenie:
• Medyczne Studium Zawodowe w Rybniku – Orzepowicach
kierunek: Terapia zajęciowa;
• Wyższa Szkoła Teologiczno – Humanistyczna
kierunek: Promocja zdrowia
tytuł zawodowy: licencjat;
• Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku białej
kierunek: Pedagogika, specjalność: Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z resocjalizacją
tytuł zawodowy: magister
• Instytut Doskonalenia Nauczycieli ,,WIEDZA” w Katowicach
kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika – studia podyplomowe.
• Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
kierunek: Przygotowanie pedagogiczne – studia podyplomowe
Kursy, szkolenia:
- ,,Kolorowy zawrót głowy” – warsztat bibułkarstwa artystycznego
- ,,Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą?”
- ,,Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
- ,,Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój?”
- ,,Radość i siła jest we mnie”
- ,,Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
- ,,Sztuka relaksu” – Techniki relaksacyjne w pracy z dziećmi.
- ,,Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
- ,,Arteterapia III – metoda KORART. Integracja sensoryczna poprzez plastykę”
- ,,Ceramika artystyczna I stopnia”
- ,,Ceramika artystyczna II stopnia”
- ,,Ceramika artystyczna III stopnia – toczenie na kole garncarskim”
- ,,Ceramika artystyczna IV stopnia”
- ,,Terapia ręki I i II stopnia”
- ,,Sensoplastyka – Wstęp”
- ,,Sensoplastyka – Trener 1 stopnia”
- ,,Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
- ,,TUS – terapia czy wspólna przygoda?”
- ,,TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym”
- ,,Dziecko w złości”
- ,,Jak pracować z emocjami przy wykorzystaniu sztuki”
- ,,TUS w indywidualnej pracy terapeutycznej”
- ,,Zabawy muzyczne dla małych i dużych”
- ,,Terapia i couching prowokatywny”
- ,,AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
- ,,Depresja dzieci i młodzieży. Jak wspierać uczniów w kryzysie psychicznym”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Mżyk Agnieszka
nauczyciel terapeuta
Kursy, szkolenia:
- „Masaż terapeutyczny – budowanie mapy ciała, stymulacja propriocepcji”
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”.
- „Integracja Bilateralna”
- „Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się AAC”
- „Trening Umiejętności Społecznych”
- „Terapia i Coaching Prowokatywny”
Penszor Agnieszka
nauczyciel terapeuta
Wykształcenie:
• Beskidzka Wyższa Szkoła Umiejętności w Żywcu- Fizjoterapia
tytuł zawodowy: licencjat
• Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
tytuł zawodowy: magister
• Ośrodek Edukacji „Sokrates” w Bielsku-Białej- Terapia zajęciowa
Studia podyplomowe:
• Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu- Przygotowanie pedagogiczne
• Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)
Kursy, szkolenia:
- „Terapia ręki I i II stopnia”
- „Ceramika artystyczna I stopnia”
- „Sensoplastyka- Trener 1 stopnia”
- „Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju- Certyfikowany trener”
- „Trening Kreatywnego Rozwoju- Certyfikowany trener”
- „Plastyka Ekspresywna- Certyfikowany trener”
- „AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
- „Kontakt czyli uważna komunikacja z dzieckiem”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Kois Izabela
nauczyciel terapeuta
Wykształcenie:
Awans zawodowy: nauczyciel kontraktowy
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
kierunek- filologia polska
- Instytut Doskonalenia Nauczycieli
kierunek- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Instytut Doskonalenia Nauczycieli
kierunek- Wspomaganie rozwoju i edukacji osób ze spektrum autyzmu
- TEB Edukacja
kierunek- terapia zajęciowa
Kursy, szkolenia:
- „Trening umiejętności społecznych”
- „Podstawowy i średnio zaawansowany kurs języka migowego (SJM) dla pracowników służb społecznych”
LEKARZE
Kopyta Ilona
neurolog dziecięcy
Wykształcenie:
• doktor nauk medycznych w zakresie medycyny
• tytuł :
specjalista w dziedzinie pediatrii,
specjalista w dziedzinie neurologia dziecięca;
Ponadto:
• Zespołowa Nagroda I stopnia Rektora Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach w zakresie działalności naukowej za cykl prac dotyczących zastosowania nowoczesnych metod diagnostyki w genetycznie uwarunkowanych chorobach układu nerwowego u dzieci,
• Nagroda naukowa III stopnia Polskiego Towarzystwa Lekarskiego Fundacji Aleksandra Gudzowatego dla autorów pracy pt.:”Związek między poziomami lipidów i fibrynogenu a ryzykiem udaru w grupie polskich dzieci z arteriopatią i chorobami serca”.
Kursy, szkolenia:
- „Zastosowanie toksyny botulinowej typu A w neurologii”
- „European Federation of Neurological Societies”- Geneva
- „Participated in the 9th EPNS Congress with oral/poster presebntation – Dubrovnik,
- „European Paediatric Neurology Society „- Harrogate
- „21 st Annual Meeting of the European Academy of Childhood Disablity”- Vilnius,
- „International Child Neurology Congress”- Cairo
- „11 th World Congress of ICNA”- Cairo
- „Uwarunkowania środowiskowe i profilaktyka chorób wieku rozwojowego”
- Zebrania naukowe Oddziału śląskiego Polskiego Towarzystwa Neurologów
dziecięcych” - przygotowanie i przeprowadzenie wykładu „Przebieg kliniczny i uwarunkowania
społeczne trików u dzieci w materiale Kliniki Pediatrii i Neurologii Wieku
Rozwojowego w Katowicach” - Choroby układu pozapiramidowego u dzieci- postępy w diagnostyce i terapii”
- Postępy w pediatrii”
- VI Zjazd Polskiego Towarzystwa Neurologów Dziecięcych
- 17 th European Stroke Conference- Nice
- „Obraz kliniczny napadów padaczkowych u dzieci ze schizencefalią”
- „Zaburzenia ze spektrum autyzmu współistniejące z dystrofią mięśniową Beckera-
opis przypadku” - przygotowanie i wygłoszenie wykładu podczas Ogólnopolskiej Konferencji
„ Postępy w pediatrii”.
Radosz Sylwia
lekarz pediatra
lekarz rehabilitacji medycznej
Wykształcenie:
• lekarz
• Specjalista rehabilitacji medycznej
Kursy, szkolenia:
- staż pracy w zawodzie co najmniej 6 lat
- doświadczenie w pracy w oddziale zgodnym z profilem świadczenia
- staż pracy z dziećmi co najmniej 5 lat
- doświadczenie na oddziale lub poradni o specjalności zgodnej z miejscem udzielania świadczenia
REHABILITANCI/FIZJOTERAPEUCI
Hachuła Anna
fizjoterapeuta
Wykształcenie:
Kursy, szkolenia:
- Trening otwarcia, trening terapeutyczny
- Specjalistyczny warsztat „Pieniędzy doświadczeniem ,eksperymentem a dialogiem egzystencjalnym „
- Konferencja ” Nowe spojrzenie na schizofrenię”
- II ogólnopolski kongres terapii pedagogicznej z elementami integracji sensorycznej
- Kurs doskonalący Letnia szkoła Gestalt
- Program pomocy psychologicznej w ujęciu Gestalt
- Kongres warsztatowy psychologów i psychoterapeutów
- Konferencja Specyficzne potrzeby edukacyjno-wychowawcze, wspieranie rozwoju dzieci że spectrum autyzmu- diagnoza, edukacja, terapia
- Szkolenie realizacja działań profilaktycznych dotyczących problemu uzależnień oraz programów wychowawczych w placówkach wsparcia dziennego
- Warsztat zajęcia socjoterapeutycznej z dziećmi z wykorzystaniem pedagogiki zabawy
- Konferencja naukowo- metodyczna art terapia
- Kurs fizjoterapia dziecka ryzyka
- Kurs PNF
- Terapia i coaching prowokatywny
- Udział w konferencji VIII Ogólnopolskie forum zarządzających w medycynie
- Za horyzontem neuromitów
- Metody wspierania dobrostanu psychicznego uczniów i motywowania do nauki
- Interdyscyplinarna konferencja popularnonaukowa ,,JesteśMY”. holistyczne wsparcie dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
- Zespoły samokształcenia w realizacji awansu zawodowego
- Zespoły samokształcenia dla nauczycieli – aktualizacja wykładni prawnej regulujące funkcjonowanie placówki
- Szkolenie z ochrony danych osobowych
- Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego w oświacie, MZ i GIS
- Praca z dzieckiem z autyzmem
- Sensoplastyka
- Arteterapia anatomiczna metodą KORART
- Wspieranie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
- Standardy Wspierania Małoletnich
- Procedura postępowania w przypadku występowania zachowań trudnych u wychowanków placówki zagrażających ich zdrowiu i bezpieczeństwu oraz osobom trzecim
- „Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Chudzińska Mirela
fizjoterapeuta
Wykształcenie:
Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach
- Fizjoterapia, studia pierwszego stopnia licencjackie
Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach
- Fizjoterapia, studia drugiego stopnia magisterskie
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu
studia podyplomowe:
- Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera
- Przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli przedmiotów lub zajęć prowadzonych w szkole podstawowej
Kursy, szkolenia:
- „Masaż klasyczny- profil rozszerzony”
- „Kinesio Taping KT1, KT2”
- „Masaż głęboki tkanek miekkich”
- „Naurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno- motorycznymi (zaburzenia mechanizmy antygrawitacyjnego)”
- „Terapia i Coaching Prowokatywny”
- Szkolenie z ochrony danych osobowych
- Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego w oświacie, MZ i GIS
- ,,Praca z dzieckiem z autyzmem”
- ,,Arteterapia anatomiczna metodą KORART”
- ,,Wspieranie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną”
- Standardy Ochrony Małoletnich
- Procedura postępowania w przypadku występowania zachowań trudnych u wychowanków placówki zagrażających ich zdrowiu i bezpieczeństwu oraz osobom trzecim.
- „Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej..
Biernacka Magdalena
fizjoterapeuta
terapeuta NDT Bobath
Wykształcenie:
• Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
kierunek- Rehabilitacja ruchowa, zakres- rehabilitacja ruchowa
tytuł – magister;
• „Terapia neurorozwojowa NDT- Bobath”- kurs podstawowy.
Kursy, szkolenia:
- „Alternatywne metody komunikacji. BLISS- wykorzystanie w pracy z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo”
- „Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej”- szkolenie podstawowe
- „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
- „Wczesna interwencja”- kurs doskonalący
- „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
- „Ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborów Thera Band”
- „Kinesiology Taping”
- „Wybrane elementy koncepcji Bobath z zastosowaniem przyborów Thera Band w terapii dzieci i dorosłych”
- „Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postularno motorycznymi” (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego)
- „Terapia taktylna”
- „Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z łagodnymi zaburzeniami neurologicznymi” (warsztaty praktyczne)
- „Terapia czaszkowo- krzyżowa (teoria i praktyka biodynamicznego mechanizmu terapii oraz anatomiczne i fizjologiczne podstawy funkcjonowania systemu czaszkowo- krzyżowego)”- kurs I stopnia
- „Terapia czaszkowo- krzyżowa: Pływy i pulsacje” – kurs II stopnia
- „Zaawansowane techniki terapii czaszkowo- krzyżowej” – kurs III stopnia
- „Trauma i terapia doświadczenia somatycznego”- kurs IV stopnia,
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
- „Terapia i Coaching Prowokatywny”
- Terapia ręki I i II stopnia
- „Trójpłaszczyznowa terapia wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych wg Zukunft- Huber”
PSYCHOLODZY
Gierusz Barbara
nauczyciel psycholog
Wicedyrektor DOREW
Wykształcenie:
• Uniwersytet Śląski w Katowicach
zakres- psychologia, specjalność- psychologia wychowawcza
tytuł – magister psychologii
• Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku- Białej
Kurs kwalifikacyjny- z zakresu oligofrenopedagogiki, kwalifikacje do nauczania i wychowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
• Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku- Białej;
kurs kwalifikacyjny- kwalifikacje pedagogiczne do nauczania przedmiotów ogólnokształcących
Awans zawodowy – nauczyciel dyplomowany
Kursy, szkolenia:
- „Metody wychowawcze w pracy nauczyciela”
- „Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki”
- „Śląsk wobec AIDS”
- „Mam autyzm- dajcie mi szansę”
- „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
- „Wczesna interwencja”- kurs doskonalący
- „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
- „Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie”
- „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
- „Terapia taktylna”
- „Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz. I
- „Arteterapia i techniki pracy ze zmysłem równowagi”- warsztaty
- „Warsztaty ekspresji twórczej- Ekspresja ciała”
- „Wieloaspektowe podejście do problemów dzieci z zaburzeniami psychiatrycznymi”
- „Terapia tańcem i ruchem, improwizacja ruchowo- taneczna”
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
- „Praca z dzieckiem o zaburzonym rozwoju motorycznym (w tym niepełnosprawnym) i jego rodziną”
- Autorskie warsztaty poetycko- muzyczne
- Autorskie warsztaty filmowe
- Warsztaty muzyczne,
- „Terapia i arteterapia ręki i stopy” – szkolenie
- „Znaczenie hortiterapii w edukacji, terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną” – warsztaty,
- „Ochrona danych osobowych” – szkolenie
- „Techniki Celestyna Freineta w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”
- „Edukacja i wychowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w niepublicznych placówkach oświatowych”
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego- KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1.miesiąca do końca 9. roku życia”
- „Terapia i Coaching Prowokatywny”
- Ogólnopolska Konferencja Psychologów i Psychoterapeutów pt. „Wielowymiarowość depresji”
- III Ogólnopolska Konferencja naukowo- szkoleniowa „Inny- nie gorszy”
Labus Katarzyna
Dyrektor DOREW
psycholog
Wykształcenie:
• Uniwersytet Śląski w Katowicach
kierunek- psychologia
tytuł- magistra
• Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach
studia podyplomowe „Zarządzanie w oświacie”
Awans zawodowy- nauczyciel dyplomowany
Kursy, szkolenia:
- „Mądrość Wassylisy”- metafora i bajka w pracy terapeutycznej
- „Zarządzanie organizacją pozarządową, komunikowanie się ludzi”
- „Jak tworzyć i pisać projekty, aby otrzymać dotacje”
- „Podstawowe elementy prawa dla organizacji pozarządowej”
- „Diagnoza, terapia i edukacja dzieci autystycznych”
- „Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
- „Psychologiczna diagnoza i stymulacja dzieci o zaburzonym rozwoju”
- „Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną- wybrane zagadnienia kliniczne”
- „Dzień dzisiejszy i perspektywy opieki nad osobami niepełnosprawnymi w powiecie pszczyńskim- progi i bariery”
- „Zabawy fundamentalne we wspieraniu prawidłowego, zagrożonego, zaburzonego i opóźnionego rozwoju dziecka”
- „Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka”
- „Choreoterapia i rytmikoterapia w reedukacji psychomotorycznej”
- „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
- „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
- „Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój”
- „Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie”
- „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
- „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”- cz.I,
- „Terapia taktylna”
- Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz. I i II
- „Nowe rozporządzenie w sprawie wzoru ofert, umowy i sprawozdania z realizacji zadania publicznego”
- Zmiany w kształceniu specjalnym- aktualny stan prawny, organizacja i dokumentacja pracy”
- Kontraktowanie świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia w 2012 r.- zmiany wynikające z Ustawy o Działalności Leczniczej”
- szkolenia dla kadry kierowniczej Ośrodków Wczesnej Interwencji oraz Ośrodków Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczych
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
- „Sztuka relaksu. Techniki relaksacyjne w pracy z dziećmi”
- „Praca z dzieckiem o zaburzonym rozwoju motorycznym (w tym niepełnosprawnym) i jego rodziną”
- „Zachowania trudne dzieci i młodzieży”
- „Autorskie warsztaty poetycko- muzyczne”
- „Autorskie warsztaty filmowe”
- „Warsztaty muzyczne”
- „Terapia i arteterapia ręki i stopy”
- „Znaczenie hortiterapii w edukacji, terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną” – warsztaty
- „Ochrona danych osobowych”- szkolenie
- „Kompleksowy kurs dla wicedyrektorów szkół/placówek oświatowych. Organizacja pracy wicedyrektora – zadania, uprawnienia, odpowiedzialność zgodnie z najnowszymi zmianami w prawie oświatowym”
- „Przepisy prawa wsparciem dla procesu zarządzania w przedszkolu, szkole, placówce”
- „MANDALA w procesie edukacji, terapii i rozwoju
- „Edukacja i wychowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w niepublicznych placówkach oświatowych”
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „Terapia i Coaching Prowokatywny”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
Przybylska Patrycja
psycholog
Wykształcenie:
• Uniwersytet Humanitas w Sosnowcu
zakres- psychologia, specjalność- neuropsychologia
tytuł – magister psychologii
• Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, filia w Wodzisławiu Śląskim
Przygotowanie pedagogiczne – studia kwalifikacyjne
Awans zawodowy – nauczyciel początkujący
Kursy, szkolenia:
- „Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły/placówki – nowe wyzwanie czy codzienność?”
- „Normy i zaburzenia rozwojowe u dzieci” – Pakiet 2 webinariów
- „Autyzm atypowy”
- „Podstawy pedagogiki Marii Montessori”
- „Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną”
- „Dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole”
- „Jak rozpoznać depresję u dzieci i młodzieży”
- „Jak pracować z dzieckiem z autyzmem”
- „Metody pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera”
- „WOPFU i IPET – jak zrobić to dobrze?”
- „Wpływ sztucznej inteligencji na dzieci i młodzież”
- „Nastolatek z autyzmem”
- „Autyzm a emocje”
- „Autyzm a afazja”
- „Autyzm a zaburzenia lękowe”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
LOGOPEDZI/NEUROLOGOPEDZI
Mikosz Żaneta
logopeda
neurologopeda
Wykształcenie:
• Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
kierunek- filologia polska
specjalność – logopedia
• Akademia Techniczno- Humanistyczna w Bielsku- Białej
Studia Podyplomowe: neurologopedia
• Akademia Humanistyczno – Ekonomiczna w Łodzi (w trakcie)
Studia Podyplomowe: oligofrenopedagogika z rewalidacją osób z głębokim upośledzeniem umysłowym
Kursy, szkolenia:
- „Wybrane zagadnienia z neurologopedii”- warsztaty metodyczne”
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
- „Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
- „Makaton – program rozwoju komunikacji – szkolenie podstawowe”, kurs certyfikowany;
- „Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część I”
- „Integracja sensoryczna w codziennej praktyce” – konferencja metodyczno – warsztatowa
- „Integracja sensoryczna w pracy logopedy” – warsztaty metodyczne
- „Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne”
- „Kurs przygotowawczy dla wychowawców placówek wypoczynku dzieci i młodzieży”
- „Neurorehabilitacja traktu ustno-twarzowego i staw skroniowo-żuchwowy”
- „Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)”
- „Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls© – Lalki terapeutyczne”
- „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
- „Bajkoterapia”
- „Zarządzanie pakietem Google Apss for work”
- „Terapia ręki I i II stopnia”
- „Praca z dzieckiem z zespołem Aspergera”
Strzałka - Wcisło Urszula
nauczyciel logopeda
Wykształcenie:
• Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie
kierunek: Filologia polska
specjalność: logopedyczna
tytuł: magister
• Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku – Białej
Studia podyplomowe- kwalifikacyjne : Pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika
• Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
Studia podyplomowe- kwalifikacyjne : Wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu.
Awans zawodowy- nauczyciel dyplomowany
Kursy, szkolenia:
- „Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
- „Awans zawodowy nauczycieli”
- „Technologia informacyjna w dydaktyce przedmiotowej”
- „Rozwiązywanie konfliktów w grupie”
- „Jak rozwijać świadomość i sprawność językową uczniów”
- „Radzenie sobie z uczniem prowokującym”
- „Organizacja kształcenia i udzielanie wsparcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i ich rodzin”
- „Co wiemy o autyzmie i zespole Aspergera”
- „Profilaktyka agresji i przemocy”
- „Zapewnienie bezpieczeństwa ucznia w sprawie przepisów prawa i obowiązków nauczyciela”
- „Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej”
- „Pierwsza pomoc przedmedyczna”
- „Uczeń ze spektrum autyzmu”
- „SPE w nauczaniu zdalnym: Praca zdalna z dziećmi ze spektrum autyzmu”
- „SPE w nauczaniu zdalnym: Terapia logopedyczna online cz. 1”
- „Darmowe programy do modelowania. Jak wykorzystać je w szkole?”
- „SPE w nauczaniu zdalnym: Terapia logopedyczna online cz. 2”
- „Projekty na specjalne zamówienie. Jak realizować projekty z uczniami ze SPE?”
- „Ciekawe zasoby i narzędzia sieciowe pomocne w pracy nauczyciela”
- „Autoewaluacja – analiza pracy własnej nauczyciela”
- „Sekrety motywacji wewnętrznej – odkryj swoje napędy”
- „Relacje formalne i nieformalne w szkole i klasie – narzędzia i metody pracy
przydatne w kreowaniu uczącej się społeczności” - „Samodzielny uczeń – jak kształtować i wzmacniać jedną z ważniejszych rozwojowo kompetencji?”
- „Asertywność w pracy nauczyciela – trudna droga między agresją a uległością”
- „Diagnoza pozytywna w pracy z dzieckiem z ADHD”
- „ Depresja wśród dzieci i młodzieży”
- „Afazja – terapia dzieci z zaburzeniami mowy”
- „Odporność psychiczna w dobie wielkich zmian”
- „Jak zbudować relację terapeutyczną z dzieckiem z ADHD?”
- „Jak wspierać uczniów ze SPE z wykorzystanie TIK?”
- „Nauczyciel – terapeuta osób z ASD”
- „Osoby autystyczne o sobie samych”
- „Obsługa osób z niepełnosprawnością”
- „Dojrzewanie i dorosłość osoby autystycznej”
- „Jak tworzyć lekcje dla każdego, czyli o edukacji włączającej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”
- „Rozsądne korzystanie z narzędzi TIK i sieci w procesie nauczania”
- „Indywidualizacja pracy z uczniami z wykorzystaniem TIK”
- „Praca z trudnym uczniem i trudnym rodzicem”
- „Darmowe programy do modelowania. Jak wykorzystać je w szkole?”
- „Zaangażuj i zaktywizuj ucznia na lekcjach i w szkole i w domu – narzędzia nowoczesnej technologii wspierające edukację”
TERAPEUCI ZAJĘCIOWI
Kapek Bogumiła
terapeuta zajęciowy
Wykształcenie:
Liceum Medyczne Mikołów
- pielęgniarka dyplomowana
Główny Urząd ceł
- agent celny
Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa
- magister Zarządzanie, logistyka i transport międzynarodowy
TEB Tychy
- terapeuta zajęciowy i dyplomowany
Kursy, szkolenia:
- ” Dziecko ze spektrum Autyzmu, w tym Zespołem Aspergera w klasie szkolnej”
- „Terapia i coaching prowokatywny”
- „Terapia behawioralna w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – kurs sprowadzający”
- ” Uczeń z – Efektywna praca nauczyciela w inkluzyjnej klasie (uczeń z zaburzeniami emocjonalnymi, z autyzmem, zespołem Aspergera, z afazją słabosłyszącą, słabowidzącą, niepełnosprawnym intelektualnie)”
- „Multimedia w pracy z uczniem z autyzmem na II etapie edukacyjnym. Wskazówki dla uczniów i nauczycieli”
- „Trudne zachowania nastolatka – przyczyny i praktyczne sposoby deeskalacji”
- „Arteterepia”
- „Bajkoterapia”
- „Super Moce współczesnego wychowawcy”
- „EDUKOMPAS – edukacja, kompetencje a szkoła wartości.”
- „Poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w praktyce edukacyjnej. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.”
- „Dziecko z wysoką wrażliwością.”
- „Trudności sensoryczne ucznia z zespołem Aspergera. Jak pomóc? „
- „Skuteczne metody pracy z agresją.”
- „Podstawy pedagogiki Marii Montessori.”
- „AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się.”
- „Autyzm codzienność… Zrozumieć autyzm.”
- „Kurs pedagogiczny.”
Konferencje:
- „Autyzm. Codzienność…Rozwiń skrzydła… – czyli o znaczeniu potencjału uczniów z autyzmem”
- „Szkoła przyjazna uczniom z autyzmem. Przykłady dobrych praktyk. Autyzm. Codzienność…”
- „Z FASonem w życie – dziecko z FASD w wieku przedszkolnym i w szkole ponadpodstawowej.””
- Dziecko z wadą wzroku w szkole z zaburzeniami neurologicznymi.”
- „Od nudy do rozwoju lub… destrukcji, Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka.”
- „Edukacja włączająca – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.”
- „Autyzm codzienność… co każdy nauczyciel wiedzieć powinien.”
- „Budowanie stref wsparcia dla dziecka/nastolatka w kryzysie.”
- „Autyzm codzienność… niezbędnik nauczyciela – współpraca z rodzicami w edukacji inkluzyjnej.”
- „Tropiciele zasobów, czyli poznajemy naszych przedszkolaków i młodszych uczniów.”
- „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka – w polu rażenia rówieśników.”
- „Autyzm codzienność… Relacje w spektrum. Wszyscy jesteśmy neuroróżnorodni.”
- „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – tożsamość płciowa dzieci i młodzieży.”
- „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
PIELĘGNIARKI
Pęszor Joanna
pielęgniarka dyplomowana
Wykształcenie:
• Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach
Wydział Nauk o Zdrowiu, kierunek- pielęgniarstwo
tytuł zawodowy – licencjat pielęgniarstwa
Kursy, szkolenia:
- „Organizacja i zarządzanie”- kurs kwalifikacyjny
- „Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz. I i II
- „Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego”- kurs specjalistyczny
- „Szczepienia ochronne”- kurs specjalistyczny
- „Pielęgniarstwo kardiologiczne”- kurs kwalifikacyjny
- „Pielęgniarstwo rodzinne”- kurs kwalifikacyjny
- „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”