NAUCZYCIELE - OLIGOFRENOPEDAGODZY
Drozdowska Bożena
pedagog specjalny

arteterapeuta

Awans zawodowy: nauczyciel początkujący

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Śląski Katowice:

Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe)

  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi:

Arteterapia (studia podyplomowe według autorskiego programu Wiesława Karolaka).

  • Kolegium Nauczycielskie w Bytomiu:

Resocjalizacja (tytuł licencjat)

  • Uniwersytet Śląski:

Resocjalizacja (tytuł magister)

Kursy, szkolenia:

Szkolenia:

  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia
  • Dziecko z autyzmem w przedszkolu i szkole
  • kurs: wychowawca kolonijny
  • kurs: opiekun w żłobku lub klubie dziecięcym
  • AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się
  • Arteterapia anatomiczna metodą Korat uwzględniająca zmysły, reprezentację ręki i stopy
  • Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów
  • MNRI Terapia neurotaktylna poziom I
  • Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego
Grzegorczyk Daria
Awans zawodowy: nauczyciel mianowany

Wykształcenie:

  • Studia magisterskie

oligofrenopedagogika

  • Studia podyplomowe

surdopedagogika i tyflopedagogika

Kursy, szkolenia:

Szkolenia:

  • „Sala doświadczeń światła – odprężenie w bezpiecznym miejscu”
  • Eksperymentalne techniki malarskie w pracy z dziećmi i młodzieżą – część IV”
  • Psychologiczny aspekt autoagresji”
  • „Ogólnorozwojowe zabawy ruchowe z przedszkolu”
  • „Jak zrobić coś z niczego, czyli kreatywny recycling”
  • „Szkolenie zaawansowane – znaki monograficzne i symbole”
  • Zabawy muzyczno – ruchowe w przedszkolu”
  • „Rzeźbię i modeluje – zastosowanie mas plastycznych w pracy z dzieckiem”
  • „Sznurki włóczki i wstążki”
  • „Sala doświadczeń świata, a rozwój percepcji u osób z deficytami intelektualnymi”
  • „AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • „Bajkoterapia”
  • „Taniec i zabawa z grupą”
  • „Diagnoza i terapia ręki – I i II stopień w ujęciu globalnym”
  • „Pedagogika Marii MONTESSORI e zakresie edukacji wieku dziecięcego (przedszkole)”
  • „I stopnia w zakresie Ruchu Rozwijającego bazującego na metodzie W. Sherbone”
  • „Sensoplastyka”Trener 1 Stopnia
  • „Kontakt, Czyli Uważna Komunikacja Z Dzieckiem”
  • „Bare Foot”
  • ”Plastyka Ekspresywna”
  • „Trening Umiejętności Społecznych (Tus) I I Ii Stopnia”
  • „Arteterapia Anatomiczna Metodą Korart Uwzględniając Zmysły, Reprezentację Ręki I Stopy”.
  • „Wspomaganie Karmiena Dzieci Z Niepełnosprawno-Ścią Sprzężoną”
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.
  • „ Jak Pracować Z Rodzicami Niepełnosprawnego Dziecka” J. Kielin
Hachuła Anna

nauczyciel fizjoterapeuta

Wykształcenie:

Instytut Integralnej Psychoterapii Gestalt
Szkoła Psychoterapeutów i Trenerów Grupowych – całościowe szkolenie w  zakresie psychoterapii
Polskie Towarzystwo Hipoterapeutyczne – Instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością Hipoterapia
Licencjat fizjoterapii  – Śląska Akademia Medyczna – fizjoterapia
Mgr fizjoterapii- Śląski Uniwersytet Medyczny
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu – Studia podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzm oraz zespół Aspergera.

Kursy, szkolenia:

  • Trening otwarcia, trening terapeutyczny
  • Specjalistyczny warsztat „Pieniędzy doświadczeniem ,eksperymentem a dialogiem egzystencjalnym „
  • Konferencja ” Nowe spojrzenie na schizofrenię”
  • II ogólnopolski kongres terapii pedagogicznej z elementami integracji sensorycznej
  • Kurs doskonalący Letnia szkoła Gestalt
  • Program pomocy psychologicznej w ujęciu Gestalt
  • Kongres warsztatowy psychologów i psychoterapeutów
  • Konferencja Specyficzne potrzeby edukacyjno-wychowawcze, wspieranie rozwoju dzieci że spectrum autyzmu- diagnoza, edukacja, terapia
  • Szkolenie realizacja działań profilaktycznych dotyczących  problemu uzależnień  oraz  programów wychowawczych w placówkach wsparcia dziennego
  • Warsztat  zajęcia socjoterapeutycznej z dziećmi z wykorzystaniem pedagogiki zabawy
  • Konferencja naukowo- metodyczna art terapia
  • Kurs fizjoterapia dziecka ryzyka
  • Kurs PNF
  • Terapia i coaching prowokatywny
  • Udział w konferencji VIII Ogólnopolskie forum zarządzających w medycynie
  • Za horyzontem neuromitów
  • Metody wspierania dobrostanu psychicznego uczniów i motywowania do nauki
  • Interdyscyplinarna konferencja popularnonaukowa ,,JesteśMY”. holistyczne wsparcie dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
  • Zespoły samokształcenia w realizacji awansu zawodowego
  • Zespoły samokształcenia dla nauczycieli – aktualizacja wykładni prawnej regulujące funkcjonowanie placówki
  • Szkolenie z ochrony danych osobowych
  • Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego w oświacie, MZ i GIS
  • Praca z dzieckiem z autyzmem
  • Sensoplastyka
  • Arteterapia anatomiczna metodą KORART
  • Wspieranie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną
  • Standardy Wspierania Małoletnich
  • Procedura postępowania w przypadku występowania zachowań trudnych u wychowanków placówki zagrażających ich zdrowiu i bezpieczeństwu oraz osobom trzecim
  • „Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • „MNRI Terapia Neurotaktylna poziom 1”
  • „Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?”
  • Program autorski „Ruch to zdrowie”
Dziedzic Anna
Awans zawodowy: nauczyciel kontraktowy

Wykształcenie:

• Uniwersytet Śląski w Katowicach
Pedagogika socjalna i opiekuńcza, studia pierwszego stopnia licencjackie
• Uniwersytet Śląski w Katowicach
Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza, studia drugiego stopnia magisterskie
Studia Podyplomowe
• Wyższa Szkoła Humanistyczno- Ekonomiczna w Brzegu
Pedagogika specjalna- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Pedagogika specjalna- Edukacja, terapia i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

Kursy, szkolenia:

  • „AAC – wspomagające alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • „Zespoły samokształcenia w realizacji awansu zawodowego.””
  • Zespoły samokształcenia dla nauczycieli (aktualizacja wykładni prawnej regulujące funkcjonowanie placówki.)”
  • „Szkolenie z ochrony danych osobowych.”
  • „Standardy wspierania małoletnich.”
  • „Jak pracować z dzieckiem z autyzmem.”
  • „Arteterapia anatomiczna metodą KORAT”
  • „Wspieranie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.”
  • „Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry metodycznej.”
  • „Terapia Nurotaktylna.”
  • „Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka. „
Korczyk Paulina
Awans zawodowy: nauczyciel początkujący

Wykształcenie:

  • Studia pierwszego stopnia – Pedagogika specjalna: specjalność edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną,
  • Studia II stopnia- specjalność pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z elementami resocjalizacji.

Kursy, szkolenia:

  • Terapia i Coaching Prowokatywny,
  • AAC- Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się,
  • Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną ,
  • Arteterapia anatomiczna metodą KORAT uwzględniająca zmysły, reprezentację ręki i stopy,
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.
Chromik Maria

terapeuta Integracji Sensorycznej

Awans zawodowy: nauczyciel dyplomowany

Wykształcenie:

• Kolegium Nauczycielskie w Bielsku- Białej
specjalność: pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika
• Akademia Pedagogiczna w Krakowie
kierunek: pedagogika, zakres – pedagogika specjalna; specjalizacja: oligofrenopedagogika
tytuł zawodowy: licencjat
• Akademia Pedagogiczna w Krakowie
kierunek: pedagogika, zakres – pedagogika rewalidacyjna; specjalizacja: pedagogika terapeutyczna
tytuł zawodowy: magister
• Wyższa Szkoła Humanistyczno – Ekonomiczna w Brzegu
Studia podyplomowe: Pedagogika specjalna – Edukacja terapie i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
• Wyższa Szkoła Demokracji im. Ks. J. Popiełuszki
Studia podyplomowe : Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne

Kursy, szkolenia:

  • „Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego?”
  • „Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka”
  • „Alternatywne metody komunikacji. BLISS- wykorzystanie w pracy z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo”
  • „Ruch rozwijający bazujący na metodzie Weroniki Sherborn”- I stopień
  • „Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej”- szkolenie podstawowe
  • „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
  • „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
  • „Specjalne potrzeby edukacyjne”
  • „Radość i siła jest we mnie”
  • „Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój”
  • „Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie”
  • „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
  • „Uczenie przez zmysły”
  • „Autyzm- od bierności do aktywności”
  • „Przygoda z pedagogiką M. Montessori- wprowadzenie”- warsztaty metodyczne
  • „Profile psychoedukacyjne E. Schoplera (PER-R i AAPEP) w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem lub innymi zaburzeniami rozwoju”
  • „Diagnoza i terapia osób z autyzmem”- warsztaty metodyczne
  • „Terapia taktylna”
  • szkolenie podnoszące kompetencje kadry zatrudnionej do realizacji działań dla osób z głębokim stopniem upośledzenia umysłowego
  • „Warsztaty CMC- Dzieci dzieciom- Dar dotyku (4D)”
  • „Wybrane zagadnienia z neurologopedii”- warsztaty metodyczne
  • „Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz.I
  • „Istota zmysłu wzroku i słuchu w rozwoju dziecka- zaburzenia, diagnoza i terapia”
  • „Badanie i odkrywanie świata przez dzieci, czyli o eksperymentach w przedszkolu i szkole”- warsztaty metodyczne
  • „Inteligencja wieloraka- jak wspierać rozwój dziecka”- warsztaty metodyczne
  • „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
  • Warsztaty arteterapeutyczne z zakresu teatru
  • Autorskie warsztaty poetycko- muzyczne
  • Autorskie warsztaty filmowe
  • Warsztaty muzyczne
  • „Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. 1”
  • „Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. 2”
  • „Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej” – certyfikowany kurs terapii SI II stopnia
  • „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
  • „Wykorzystanie Pozytywnej Dyscypliny w pracy psychologa i pedagoga”
  • „Nie patrzy, nie mówi, nie słucha. Od czego zacząć? – trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • „Zabawy wyciszające na każdą porę roku”
  • „Opinia, orzeczenie – i co dalej? Jak wspierać dziecko w szkole?”
  • „Terapia ręki” I i II stopnia
  • „ABC spektrum autyzmu”
  • „Regulamin działalności rady pedagogicznej”
  • „Motywująca pochwała, konstruktywna krytyka w pracy nauczyciela, pedagoga i terapeuty”
  • „Integracja Bilateralna”
  • „Trening Umiejętności Społecznych”
  • „Autyzm- zrozumieć spektrum. Zindywidualizowane spojrzenie na ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami rozwoju”
  • „Inspiracje muzyczne z okazji Dnia Rodziny według Krainy Muzyki”.
  • „Jak wzmacniać ważne przekonania i budować umiejętności życiowe u dzieci?”
  • „Domowe muzykowanie inspirowane B. Strauss wg Krainy Muzyki”
  • Webinar internetowy: „TUS – terapia czy wspólna przygoda?”
  • Webinar internetowy: „TUS – dla dzieci w wieku przedszkolnym”
  • Webinar internetowy: „TUS w indywidualnej pracy terapeutycznej”
  • Webimar internetowy: „TUS dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera”
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.”
  • „Terapia ręki w praktyce ćwiczenia, masaże, zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.”
  • „Formy teatralne w pracy z dzieckiem.”
  • „Trudne zachowania w grupie – działania socjoterapeutyczne dla dzieci.”
  • „Terapia Neurotaktylna”
  • „Jak porozumiewać się z trudnym rodzicem?”
  • „Wspieranie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.”
Mianowski Kazimierz

nauczyciel katecheta

Awans zawodowy: nauczyciel dyplomowany

Wykształcenie:

•    Akademia Teologii Katolickiej w Warszawie
kierunek- teologia, zakres- teologia ogólna
tytuł- magister
•    Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku- Białej
Kurs kwalifikacyjny- z zakresu oligofrenopedagogiki, kwalifikacje do nauczania i wychowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,

 

Kursy, szkolenia:

  • „Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów z trudnościami w uczeniu się”
  • „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
Kiedos Magdalena
Awans zawodowy: nauczyciel początkowy

Wykształcenie:

• Medyczne Studium Zawodowe w Rybniku – Orzepowicach
kierunek: Terapia zajęciowa;
• Wyższa Szkoła Teologiczno – Humanistyczna
kierunek: Promocja zdrowia
tytuł zawodowy: licencjat;
• Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku białej
kierunek: Pedagogika, specjalność: Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza z resocjalizacją
tytuł zawodowy: magister
• Instytut Doskonalenia Nauczycieli ,,WIEDZA” w Katowicach
kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną – oligofrenopedagogika – studia podyplomowe.
• Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
kierunek: Przygotowanie pedagogiczne – studia podyplomowe

Kursy, szkolenia:

  • ,,Kolorowy zawrót głowy” – warsztat bibułkarstwa artystycznego
  • ,,Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą?”
  • ,,Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
  • ,,Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój?”
  • ,,Radość i siła jest we mnie”
  • ,,Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
  • ,,Sztuka relaksu” – Techniki relaksacyjne w pracy z dziećmi.
  • ,,Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
  • ,,Arteterapia III – metoda KORART. Integracja sensoryczna poprzez plastykę”
  • ,,Ceramika artystyczna I stopnia”
  • ,,Ceramika artystyczna II stopnia”
  • ,,Ceramika artystyczna III stopnia – toczenie na kole garncarskim”
  • ,,Ceramika artystyczna IV stopnia”
  • ,,Terapia ręki I i II stopnia”
  • ,,Sensoplastyka – Wstęp”
  • ,,Sensoplastyka – Trener 1 stopnia”
  • ,,Nie patrzy, nie słucha, nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • ,,TUS – terapia czy wspólna przygoda?”
  • ,,TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym”
  • ,,Dziecko w złości”
  • ,,Jak pracować z emocjami przy wykorzystaniu sztuki”
  • ,,TUS w indywidualnej pracy terapeutycznej”
  • ,,Zabawy muzyczne dla małych i dużych”
  • ,,Terapia i couching prowokatywny”
  • ,,AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
  • ,,Depresja dzieci i młodzieży. Jak wspierać uczniów w kryzysie psychicznym”
  •  ,,Jak wspierać system wartości nastolatka?”
  •  ,,Sensoryczna jesień. Zabawy i prace plastyczna w przedszkolu i w szkole.”
  •  ,,Sensoryczna zima – zabawy w przedszkolu i szkole.”
  •  ,,Prace plastyczne w okresie zimowo – świątecznym dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.”
  • ” Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.’
  •  „Arteterapia anatomiczna metodą KORART uwzględniająca zmysły, reprezentację ręki i stopy.”
  •  „MNRI® Terapia Neurotaktylna (poziom 1)”
  •  „Zabawy z chustą animacyjną.”
  •  ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.”
  •  „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów.”
  •  ,,Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?”
Mżyk Agnieszka

terapeuta Integracji Sensorycznej

Awans zawodowy: nauczyciel mianowany

Wykształcenie:

studia podyplomowe:

  • w zakresie pedagogiki specjalnej w zakresie edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i zespołem aspergera.
  • oligofrenopedagogika
  • przygotowanie pedagogiczne.
  • terapia integracji sensorycznej

Kursy, szkolenia:

  • „Masaż terapeutyczny – budowanie mapy ciała, stymulacja propriocepcji”
  • „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”.
  • „Integracja Bilateralna”
  • „Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się AAC”
  • „Trening Umiejętności Społecznych”
  • „Terapia i Coaching Prowokatywny”
  •  „Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się ( aac).
  • „ Terapia ręki” – kinezjologia rozwojowa oraz formy pracy terapeutycznej z kończyna górną i ręką dla funkcji dnia codziennego oraz grafomotorycznych.
  • „ Arteterapia” – anatomiczna metodą korart uwzględniająca zmysły , reprezentację ręki.
  • Szkolenie z zakresu terapii behawioralnej
  • „ Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną”.
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.
  • MNRI terapia neurotaktylna ( poziom 1).
  • „ Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka”.
Penszor Agnieszka
Awans zawodowy: nauczyciel początkujący

Wykształcenie:

• Beskidzka Wyższa Szkoła Umiejętności w Żywcu- Fizjoterapia
tytuł zawodowy: licencjat
• Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku-Białej- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
tytuł zawodowy: magister
• Ośrodek Edukacji „Sokrates” w Bielsku-Białej- Terapia zajęciowa

Studia podyplomowe:
• Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego:
– Przygotowanie pedagogiczne
– Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)

Kursy, szkolenia:

  • „Terapia ręki I i II stopnia”
  • „Ceramika artystyczna I stopnia”
  • „Sensoplastyka- Trener 1 stopnia”
  • „Trening Kreatywnego Wczesnego Rozwoju- Certyfikowany trener”
  • „Trening Kreatywnego Rozwoju- Certyfikowany trener”
  • „Plastyka Ekspresywna- Certyfikowany trener”
  • „AAC- wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
  • „Kontakt czyli uważna komunikacja z dzieckiem”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • Trening umiejętności społecznych (TUS) I i II STOPNIA”
  • „ARTETERAPIA anatomiczna metodą KORART uwzględniając zmysły, reprezentację ręki i stopy”.
  • „Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną”
  • „ Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka”
  • „Terapia Neurotaktylna (poziom 1)”
Kois Izabela
Awans zawodowy: nauczyciel mianowany

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach

kierunek- filologia polska

  • Instytut Doskonalenia Nauczycieli

kierunek- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

  • Instytut Doskonalenia Nauczycieli

kierunek- Wspomaganie rozwoju i edukacji osób ze spektrum autyzmu

  • TEB Edukacja

kierunek- terapia zajęciowa

  • Wyższa Szkoła Administracji Bielsko-Biała

kierunek: Pedagogika
specjalność: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z resocjalizacją
tytuł zawodowy: magister

Kursy, szkolenia:

  • „Trening umiejętności społecznych”
  • „Podstawowy i średnio zaawansowany kurs języka migowego (SJM) dla pracowników służb społecznych”
  • „Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?”
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.
  • „MNRI® Terapia Neurotaktylna (poziom 1)”
  • „Arteterapia anatomiczna metodą KORART uwzględniająca zmysły, reprezentację ręki i stopy.”
  • ” Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną.”
  • ,,AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”
LEKARZE
Rzońca - Szczepanek Alicja

lekarz pediatra

Alicja Rzońca - Szczepanek

Wykształcenie:

  • Specjalista chorób płuc
  • Specjalista pediatrii
  • Specjalista medycyny rodzinnej

Kursy, szkolenia:

  • doświadczenie w pracy w oddziale neonatologii
  • doświadczenie w pracy w oddziale pediatrii
  • doświadczenie w oddziale pomocy doraźnej
  • doświadczenie w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
  • doświadczenie w zakresie metod usprawniania dzieci z zaburzonym rozwojem psychomotorycznymi/lub metod wspierania rodziny
Kopyta Ilona

neurolog dziecięcy

Wykształcenie:

•    doktor nauk medycznych w zakresie medycyny
•    tytuł :
specjalista w dziedzinie pediatrii,
specjalista w dziedzinie neurologia dziecięca;

Ponadto:
•    Zespołowa Nagroda I stopnia Rektora Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach w zakresie działalności naukowej za cykl prac dotyczących zastosowania nowoczesnych metod diagnostyki w genetycznie uwarunkowanych chorobach układu nerwowego u dzieci,
•    Nagroda naukowa III stopnia Polskiego Towarzystwa Lekarskiego Fundacji Aleksandra Gudzowatego dla autorów pracy pt.:”Związek między poziomami lipidów i fibrynogenu a ryzykiem udaru w grupie polskich dzieci z arteriopatią i chorobami serca”.

Kursy, szkolenia:

  • „Zastosowanie toksyny botulinowej typu A w neurologii”
  • „European Federation of Neurological Societies”- Geneva
  • „Participated in the 9th EPNS Congress with oral/poster presebntation – Dubrovnik,
  • „European Paediatric Neurology Society „- Harrogate
  • „21 st Annual Meeting of the European Academy of Childhood Disablity”- Vilnius,
  • „International Child Neurology Congress”- Cairo
  • „11 th World Congress of ICNA”- Cairo
  • „Uwarunkowania środowiskowe i profilaktyka chorób wieku rozwojowego”
  • Zebrania naukowe Oddziału śląskiego Polskiego Towarzystwa Neurologów
    dziecięcych”
  • przygotowanie i przeprowadzenie wykładu „Przebieg kliniczny i uwarunkowania
    społeczne trików u dzieci w materiale Kliniki Pediatrii i Neurologii Wieku
    Rozwojowego w Katowicach”
  • Choroby układu pozapiramidowego u dzieci- postępy w diagnostyce i terapii”
  • Postępy w pediatrii”
  • VI Zjazd Polskiego Towarzystwa Neurologów Dziecięcych
  • 17 th European Stroke Conference- Nice
  • „Obraz kliniczny napadów padaczkowych u dzieci ze schizencefalią”
  • „Zaburzenia ze spektrum autyzmu współistniejące z dystrofią mięśniową Beckera-
    opis przypadku”
  • przygotowanie i wygłoszenie wykładu podczas Ogólnopolskiej Konferencji
    „ Postępy w pediatrii”.
Radosz Sylwia

lekarz rehabilitacji medycznej

Wykształcenie:

•      lekarz
•      Specjalista rehabilitacji medycznej

Kursy, szkolenia:

  • staż pracy w zawodzie co najmniej 6 lat
  • doświadczenie w pracy w oddziale zgodnym z profilem świadczenia
  • staż pracy z dziećmi co najmniej 5 lat
  • doświadczenie na oddziale lub poradni o specjalności zgodnej z miejscem udzielania świadczenia
REHABILITANCI/FIZJOTERAPEUCI
Chudzińska Mirela

fizjoterapeuta

Wykształcenie:

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa w Katowicach

  • Fizjoterapia, studia pierwszego stopnia licencjackie

Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach

  • Fizjoterapia, studia drugiego stopnia magisterskie

Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu
studia podyplomowe:

  •  Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera
  • Przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli przedmiotów lub zajęć prowadzonych w szkole podstawowej

Kursy, szkolenia:

  • „Masaż klasyczny- profil rozszerzony”
  • „Kinesio Taping KT1, KT2”
  • „Masaż głęboki tkanek miekkich”
  • „Naurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z łagodnymi zaburzeniami sensorycznymi i posturalno- motorycznymi (zaburzenia mechanizmy antygrawitacyjnego)”
  • „Terapia i Coaching Prowokatywny”
  • Szkolenie z ochrony danych osobowych
  • Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego w oświacie, MZ i GIS
  • ,,Praca z dzieckiem z autyzmem”
  • ,,Arteterapia anatomiczna metodą KORART”
  • ,,Wspieranie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną”
  • Standardy Ochrony Małoletnich
  • Procedura postępowania w przypadku występowania zachowań trudnych u wychowanków placówki zagrażających ich zdrowiu i bezpieczeństwu oraz osobom trzecim.
  • „Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej..”
  • MNRI Terapia Neurotaktylna poziom 1
  • Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
Biernacka Magdalena

fizjoterapeuta

terapeuta NDT Bobath

Wykształcenie:

•    Akademia Wychowania Fizycznego w Krakowie
kierunek- Rehabilitacja ruchowa, zakres- rehabilitacja ruchowa
tytuł – magister;
•    „Terapia neurorozwojowa NDT- Bobath”- kurs podstawowy.

Kursy, szkolenia:

  • „Alternatywne metody komunikacji. BLISS- wykorzystanie w pracy z dziećmi i młodzieżą upośledzonymi umysłowo”
  • „Neurobiologiczne podstawy Integracji Sensorycznej”- szkolenie podstawowe
  • „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
  •  „Wczesna interwencja”- kurs doskonalący
  • „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
  • „Ćwiczenia oporowe i równoważne z zastosowaniem przyborów Thera Band”
  • „Kinesiology Taping”
  • „Wybrane elementy koncepcji Bobath z zastosowaniem przyborów Thera Band w terapii dzieci i dorosłych”
  • „Neurorozwojowa diagnoza i terapia dzieci z lekkimi zaburzeniami sensorycznymi i postularno motorycznymi” (zaburzenia mechanizmu antygrawitacyjnego)
  • „Terapia taktylna”
  • „Diagnoza i terapia neurorozwojowa niemowląt i dzieci z łagodnymi zaburzeniami neurologicznymi” (warsztaty praktyczne)
  • „Terapia czaszkowo- krzyżowa (teoria i praktyka biodynamicznego mechanizmu terapii oraz anatomiczne i fizjologiczne podstawy funkcjonowania systemu czaszkowo- krzyżowego)”- kurs I stopnia
  • „Terapia czaszkowo- krzyżowa: Pływy i pulsacje” – kurs II stopnia
  • „Zaawansowane techniki terapii czaszkowo- krzyżowej” – kurs III stopnia
  • „Trauma i terapia doświadczenia somatycznego”- kurs IV stopnia,
  • „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
  • „Terapia i Coaching Prowokatywny”
  • Terapia ręki I i II stopnia
  • „Trójpłaszczyznowa terapia wad stóp u dzieci na podstawach neurofizjologicznych wg Zukunft- Huber”
PSYCHOLODZY
Gierusz Barbara

nauczyciel psycholog

Wicedyrektor DOREW

Awans zawodowy: nauczyciel dyplomowany

Wykształcenie:

•    Uniwersytet Śląski w Katowicach
zakres- psychologia, specjalność- psychologia wychowawcza
tytuł – magister psychologii
•    Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku- Białej
Kurs kwalifikacyjny- z zakresu oligofrenopedagogiki, kwalifikacje do nauczania i wychowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
•    Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „WOM” w Bielsku- Białej;
kurs kwalifikacyjny- kwalifikacje pedagogiczne do nauczania przedmiotów ogólnokształcących

 

Kursy, szkolenia:

  • „Metody wychowawcze w pracy nauczyciela”
  • „Konstruowanie szkolnego programu profilaktyki”
  • „Śląsk wobec AIDS”
  • „Mam autyzm- dajcie mi szansę”
  • „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
  • „Wczesna interwencja”- kurs doskonalący
  • „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
  • „Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie”
  • „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
  • „Terapia taktylna”
  • „Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz. I
  • „Arteterapia i techniki pracy ze zmysłem równowagi”- warsztaty
  • „Warsztaty ekspresji twórczej- Ekspresja ciała”
  • „Wieloaspektowe podejście do problemów dzieci z zaburzeniami psychiatrycznymi”
  • „Terapia tańcem i ruchem, improwizacja ruchowo- taneczna”
  • „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
  • „Praca z dzieckiem o zaburzonym rozwoju motorycznym (w tym niepełnosprawnym) i jego rodziną”
  • Autorskie warsztaty poetycko- muzyczne
  • Autorskie warsztaty filmowe
  • Warsztaty muzyczne,
  • „Terapia i arteterapia ręki i stopy” – szkolenie
  • „Znaczenie hortiterapii w edukacji, terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną” – warsztaty,
  • „Ochrona danych osobowych” – szkolenie
  • „Techniki Celestyna Freineta w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”
  • „Edukacja i wychowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w niepublicznych placówkach oświatowych”
  • „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
  • „Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego- KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1.miesiąca do końca 9. roku życia”
  • „Terapia i Coaching Prowokatywny”
  • Ogólnopolska Konferencja Psychologów i Psychoterapeutów pt. „Wielowymiarowość depresji”
  • III Ogólnopolska Konferencja naukowo- szkoleniowa  „Inny- nie gorszy”
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.”
Labus Katarzyna

Dyrektor DOREW

psycholog

Awans zawodowy: nauczyciel dyplomowany

Wykształcenie:

•    Uniwersytet Śląski w Katowicach
kierunek- psychologia
tytuł- magistra
•    Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach
studia podyplomowe „Zarządzanie w oświacie”

Awans zawodowy- nauczyciel dyplomowany

Kursy, szkolenia:

  •  „Mądrość Wassylisy”- metafora i bajka w pracy terapeutycznej
  • „Zarządzanie organizacją pozarządową, komunikowanie się ludzi”
  • „Jak tworzyć i pisać projekty, aby otrzymać dotacje”
  • „Podstawowe elementy prawa dla organizacji pozarządowej”
  • „Diagnoza, terapia i edukacja dzieci autystycznych”
  • „Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
  • „Psychologiczna diagnoza i stymulacja dzieci o zaburzonym rozwoju”
  • „Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną- wybrane zagadnienia kliniczne”
  • „Dzień dzisiejszy i perspektywy opieki nad osobami niepełnosprawnymi w powiecie pszczyńskim- progi i bariery”
  • „Zabawy fundamentalne we wspieraniu prawidłowego, zagrożonego, zaburzonego i opóźnionego rozwoju dziecka”
  • „Od butelki do guzika czyli wesoła muzyka”
  • „Choreoterapia i rytmikoterapia w reedukacji psychomotorycznej”
  • „Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą”
  • „Formy stymulacji mowy oraz nauka karmienia dzieci z deficytami rozwojowymi”
  • „Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój”
  • „Agresja i autoagresja u osób niepełnosprawnych intelektualnie”
  • „Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z elementami metodyki edukacji seksualnej”
  • „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”- cz.I,
  • „Terapia taktylna”
  • Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz. I i II
  • „Nowe rozporządzenie w sprawie wzoru ofert, umowy i sprawozdania z realizacji zadania publicznego”
  • Zmiany w kształceniu specjalnym- aktualny stan prawny, organizacja i dokumentacja pracy”
  • Kontraktowanie świadczeń przez Narodowy Fundusz Zdrowia w 2012 r.- zmiany wynikające z Ustawy o Działalności Leczniczej”
  • szkolenia dla kadry kierowniczej Ośrodków Wczesnej Interwencji oraz Ośrodków Rehabilitacyjno- Edukacyjno- Wychowawczych
  • „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
  • „Sztuka relaksu. Techniki relaksacyjne w pracy z dziećmi”
  •  „Praca z dzieckiem o zaburzonym rozwoju motorycznym (w tym niepełnosprawnym) i jego rodziną”
  • „Zachowania trudne dzieci i młodzieży”
  • „Autorskie warsztaty poetycko- muzyczne”
  • „Autorskie warsztaty filmowe”
  • „Warsztaty muzyczne”
  • „Terapia i arteterapia ręki i stopy”
  • „Znaczenie hortiterapii w edukacji, terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną” – warsztaty
  • „Ochrona danych osobowych”- szkolenie
  • „Kompleksowy kurs dla wicedyrektorów szkół/placówek oświatowych. Organizacja pracy wicedyrektora – zadania, uprawnienia, odpowiedzialność zgodnie z najnowszymi zmianami w prawie oświatowym”
  • „Przepisy prawa wsparciem dla procesu zarządzania  w przedszkolu, szkole, placówce”
  • „MANDALA w procesie edukacji, terapii i rozwoju
  • „Edukacja i wychowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w niepublicznych placówkach oświatowych”
  • „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”
  • „Terapia i Coaching Prowokatywny”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.”
Przybylska Patrycja

psycholog

Awans zawodowy: nauczyciel początkujący

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Humanitas w Sosnowcu
    zakres- psychologia, specjalność- neuropsychologia
    tytuł – magister psychologii
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, filia w Wodzisławiu Śląskim
    Przygotowanie pedagogiczne – studia kwalifikacyjne
  • Instytut Zielarstwa Polskiego i Terapii Naturalnych w Łodzi
    Kurs zawodowy Naturopata – od wrzesień 2024 do obecnie

 

 

 

Kursy, szkolenia:

  • „Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły/placówki – nowe wyzwanie czy codzienność?”
  • „Normy i zaburzenia rozwojowe u dzieci” – Pakiet 2 webinariów
  • „Autyzm atypowy”
  • „Podstawy pedagogiki Marii Montessori”
  • „Metody pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną”
  • „Dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole”
  • „Jak rozpoznać depresję u dzieci i młodzieży”
  • „Jak pracować z dzieckiem z autyzmem”
  • „Metody pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera”
  • „WOPFU i IPET – jak zrobić to dobrze?”
  • „Wpływ sztucznej inteligencji na dzieci i młodzież”
  • „Nastolatek z autyzmem”
  • „Autyzm a emocje”
  • „Autyzm a afazja”
  • „Autyzm a zaburzenia lękowe”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • „Metody pracy z uczniem z zespołem Downa”
  • ,,Trening regulacji emocji”
  • ,,Metody współpracy z rodzicem trudnym i roszczeniowym”
  • ,,Jak reagować na meltdown, wybuch agresji, załamanie nerwowe ucznia? „
  • ,,Trening Umiejętności Społecznych TUS” stopień I i II
    Szkolenie Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji Pomoc Autyzm
  • ,,Arteterapia anatomiczna metodą KORART, uwzględniającą zmysły i reprezentację ręki i stopy.”
  • ,,Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – z perspektywy kadry merytorycznej”
  • ,,MNRI – Terapia Neurotaktylna poziom 1″
  • ,,Autyzm i ADHD: Rola diety i suplementacji w świetle badań naukowych”
  • ,,Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?”
LOGOPEDZI/NEUROLOGOPEDZI
Mikosz Żaneta

logopeda

neurologopeda

oligofrenopedagog

Wykształcenie:

Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, Wrocław – Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
PAŹDZIERNIK 2024 – do obecnie (planowane ukończenie luty 2026r.)
• TRZYSEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, Wrocław – Oligofrenopedagogika z elementami arteterapii
PAŹDZIERNIK 2021 – SIERPIEŃ 2024
• TRZYSEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE
Akademia Techniczno – Humanistyczna, Bielsko – Biała – Neurologopedia
PAŹDZIERNIK 2011 – LUTY 2013
• TRZYSEMESTRALNE STUDIA PODYPLOMOWE
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN, Kraków – Filologia polska z logopedią
PAŹDZIERNIK 2003 – LISTOPAD 2009
• PIĘCIOLETNIE JEDNOLITE STACJONARNE STUDIA MAGISTERSKIE NA WYDZIALE HUMANISTYCZNYM

Kursy, szkolenia:

  • “Nie patrzy, nie słucha , nie mówi. Od czego zacząć? Trening bazowych umiejętności komunikacyjnych”
  • “MAKATON – program rozwoju komunikacji  – szkolenie podstawowe” – kurs certyfikowany
  • “Wykorzystanie elementów metody werbo – tonalnej w terapii dziecka z zaburzonym rozwojem mowy – część
  • “Nadmierne ślinienie się – techniki terapeutyczne”.
  • “Neurorehabilitacja traktu ustno – twarzowego i staw skroniowo – żuchwowy “ – kurs certyfikowany.
  • “Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC)”.
  • “Certyfikowany kurs Original Empathy Dolls – Lalki terapeutyczne” – TERAPEUTA EMPATHY DOLLS.
  • “Obsługa oraz wykorzystanie programu Mówik w terapii osób niemówiących”.
  • “Terapia ręki I I II stopnia” – kurs certyfikowany- TERAPEUTA RĘKI.
  • „Integracja sensoryczna w codziennej praktyce”.
  • „Integracja sensoryczna w pracy logopedy”.
  • „Terapia behawioralna w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – kurs wprowadzający”.
  • „AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”.
  • Warsztaty metodyczne „Wybrane zagadnienia z neurologopedii”:
    • „Diagnoza i terapia autyzmu. Praca nad zachowaniami w autyzmie (wzmocnienia)”. „Terapia dzieci neurologicznie uszkodzonych (afazja dziecięca, stopnie upośledzeń umysłowych, karmienie osób niepełnosprawnych) – ćwiczenia praktyczne,.
    •  „Jąkanie – metoda Zofii Engel i jej dobór do wieku pacjenta”.
    • „Afazja osób dorosłych – studium przypadku”.
  •  „Bajkoterapia”.
  • „Praca z dzieckiem z Zespołem Aspergera”.
  • „Zarządzanie pakietem Google Apss for work”.
  • „Badanie Videofluoroskopowe (VFSS) jako ważny element oceny bezpieczeństwa i funkcjonalności aktu połykania – perspektywa logopedyczna”.
  • „Dysfagia pediatryczna – diagnostyka i terapia”.
  • „ETT – HNO Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii – podejście ESTHER DE RU”.
  • „ Wczesna interwencja neurologopedyczna”.
  • „ Miogopedia – Terapia miofunkcjonalna praktycznie”.
  • „ Terapia miofunkcjonalna I Kompleksowy program obszaru orofacjalnego I i II stopień”.
  • „ Miogłoski – mięśniowe potrzeby głosek w terapii”.
  • „ Logopedia ortognatyczna – wprowadzenie”.
  • „ Stymulacje i masaże w logopedii”.
  • „ Zaburzenia napięcia mięśniowego. Postępowanie terapeutyczne”.
  • „ Od samogłoski do modelowania zdania – programowanie języka u dzieci”.
  • „ Miofunkcjonalna checklista – /objaw – przyczyna – terapia/”.
  • „ Funkcja połykania w kontekście terapii logopedycznej”.
  • „ Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym”.
  •  „SMURF z FTM”.
  • „ Seksualność dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu”.
  • „ Wprowadzenie do elektrostymulacji w logopedii”.
  • „ Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia”.
  • „ Anatomia dla logopedów w ujęciu miofunkcjonalnym – diagnoza kompkleksu orofacjalnego”.
  • „Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia”.
  • „Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii – podejście praktyczne”.
  • „Neurogenoaspekt”.
  • „Głoski motoryczne”.
  • „AAC”.
  • „Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. Warsztat praktyczny”.
  • „Masaż logopedyczny – podejście całościowe ( z elementami technik fizjoterapeutycznych i osteopatycznych”.
  • „Dysfagia neurogenne u dorosłych”.
  • „Presbyfagia – zaburzenia jedzenie i połykania w wieku senioralnym”.
  • „Opieka logopedyczna nad dorosłym pacjentem neurologicznym w ośrodkach rehabilitacyjnych”.
  • „Afazja – to proste. Jak diagnozować i opisać zaburzenia językowe u dorosłych”.
  • „Terapia manualna w gabinecie logopedy”.
Strzałka - Wcisło Urszula

nauczyciel logopeda

Awans zawodowy: nauczyciel dyplomowany

Wykształcenie:

•    Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie
kierunek: Filologia polska
specjalność: logopedyczna
tytuł: magister
•    Wyższa Szkoła Administracji w Bielsku – Białej
Studia podyplomowe- kwalifikacyjne : Pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika
•    Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
Studia podyplomowe- kwalifikacyjne : Wspieranie rozwoju i edukacja osób ze spektrum autyzmu.

 

Kursy, szkolenia:

  • „Podstawy prowadzenia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”
  • „Awans zawodowy nauczycieli”
  • „Technologia informacyjna w dydaktyce przedmiotowej”
  • „Rozwiązywanie konfliktów w grupie”
  • „Jak rozwijać świadomość i sprawność językową uczniów”
  • „Radzenie sobie z uczniem prowokującym”
  • „Organizacja kształcenia i udzielanie wsparcia dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością i ich rodzin”
  • „Co wiemy o autyzmie i zespole Aspergera”
  • „Profilaktyka agresji i przemocy”
  • „Zapewnienie bezpieczeństwa ucznia w sprawie przepisów prawa i obowiązków nauczyciela”
  • „Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej”
  • „Pierwsza pomoc przedmedyczna”
  • „Uczeń ze spektrum autyzmu”
  • „SPE w nauczaniu zdalnym: Praca zdalna z dziećmi ze spektrum autyzmu”
  • „SPE w nauczaniu zdalnym: Terapia logopedyczna online cz. 1”
  • „Darmowe programy do modelowania. Jak wykorzystać je w szkole?”
  • „SPE w nauczaniu zdalnym: Terapia logopedyczna online cz. 2”
  • „Projekty na specjalne zamówienie. Jak realizować projekty z uczniami ze SPE?”
  • „Ciekawe zasoby i narzędzia sieciowe pomocne w pracy nauczyciela”
  • „Autoewaluacja – analiza pracy własnej nauczyciela”
  • „Sekrety motywacji wewnętrznej – odkryj swoje napędy”
  • „Relacje formalne i nieformalne w szkole i klasie – narzędzia i metody pracy
    przydatne w kreowaniu uczącej się społeczności”
  • „Samodzielny uczeń – jak kształtować i wzmacniać jedną z ważniejszych rozwojowo kompetencji?”
  • „Asertywność w pracy nauczyciela – trudna droga między agresją a uległością”
  • „Diagnoza pozytywna w pracy z dzieckiem z ADHD”
  • „ Depresja wśród dzieci i młodzieży”
  • „Afazja – terapia dzieci z zaburzeniami mowy”
  • „Odporność psychiczna w dobie wielkich zmian”
  • „Jak zbudować relację terapeutyczną z dzieckiem z ADHD?”
  • „Jak wspierać uczniów ze SPE z wykorzystanie TIK?”
  • „Nauczyciel – terapeuta osób z ASD”
  • „Osoby autystyczne o sobie samych”
  • „Obsługa osób z niepełnosprawnością”
  • „Dojrzewanie i dorosłość osoby autystycznej”
  • „Jak tworzyć lekcje dla każdego, czyli o edukacji włączającej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”
  • „Rozsądne korzystanie z narzędzi TIK i sieci w procesie nauczania”
  • „Indywidualizacja pracy z uczniami z wykorzystaniem TIK”
  • „Praca z trudnym uczniem i trudnym rodzicem”
  • „Darmowe programy do modelowania. Jak wykorzystać je w szkole?”
  • „Zaangażuj i zaktywizuj ucznia na lekcjach i w szkole i w domu – narzędzia nowoczesnej technologii wspierające edukację”
  • „TIK w edukacji – wykorzystanie monitora interaktwnego Clevertouch”
  • „Przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza – 7 modułów”
  • „Dysleksja wśród dzieci z ASD”
  • „Jak dbać o swój głos? Fakty i mity”
  • „Jakich dorosłych potrzebują dzisiaj dzieci? 10 filarów dobrych relacji z dziećmi”
  • „Wspieranie uczniów ze SPE z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych”
  • „AI! a nauczanie”
  • „Budowanie odporności psychicznej u dzieci i młodzieży”
  • „Wspieranie koncentracji uwagi u dzieci i młodzieży”
  • „Sposoby pracy z uczniem z afazją”
  • „Konwersacja jako najbardziej pożądane zajęcie”
  • „Tworzenie materiałów edukacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii”
  • „Jak czytać opinie i orzeczenia z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”
  • „Psychologia pozytywna w nauczaniu szkolnym”
  • „Trudne zachowania uczniów – jak reagować”
  • „Terapia pedagogiczna – czyli o pracy z uczniami ze SPE”
  • „Jak pracować z uczniem z orzeczeniem o afazji psychoruchowej”
  • „Pierwsza pomoc w szkole – jak reagować szybko i przestrzegać procedur”
TERAPEUCI ZAJĘCIOWI
Kapek Bogumiła

terapeuta zajęciowy

Wykształcenie:

Liceum Medyczne Mikołów

  • pielęgniarka dyplomowana

Główny Urząd ceł

  • agent celny

Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa

  • magister Zarządzanie, logistyka i transport międzynarodowy

TEB Tychy

  • terapeuta zajęciowy i dyplomowany

 

 

 

Kursy, szkolenia:

  • ” Dziecko ze spektrum Autyzmu, w tym Zespołem Aspergera w klasie szkolnej”
  • „Terapia i coaching prowokatywny”
  • „Terapia behawioralna w pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – kurs sprowadzający”
  • ” Uczeń z  – Efektywna praca nauczyciela w inkluzyjnej klasie (uczeń z zaburzeniami emocjonalnymi, z autyzmem, zespołem Aspergera, z afazją słabosłyszącą, słabowidzącą, niepełnosprawnym intelektualnie)”
  • „Multimedia w pracy z uczniem z autyzmem na II etapie edukacyjnym. Wskazówki dla uczniów i nauczycieli”
  • „Trudne zachowania nastolatka – przyczyny i praktyczne sposoby deeskalacji”
  • „Arteterepia”
  • „Bajkoterapia”
  • „Super Moce współczesnego wychowawcy”
  • „EDUKOMPAS – edukacja, kompetencje a szkoła wartości.”
  • „Poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w praktyce edukacyjnej. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.”
  • „Dziecko z wysoką wrażliwością.”
  • „Trudności sensoryczne ucznia z zespołem Aspergera. Jak pomóc? „
  • „Skuteczne metody pracy z agresją.”
  • „Podstawy pedagogiki Marii Montessori.”
  • „AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się z dziećmi ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się.”
  • „Autyzm codzienność… Zrozumieć autyzm.”
  • „Kurs pedagogiczny.”
  • „Autyzm. Codzienność…Rozwiń skrzydła… – czyli o znaczeniu potencjału uczniów z autyzmem”
  • „Szkoła przyjazna uczniom z autyzmem. Przykłady dobrych praktyk. Autyzm. Codzienność…”
  • „Z FASonem w życie – dziecko z FASD w wieku przedszkolnym i w szkole ponadpodstawowej.””
  • Dziecko z wadą wzroku w szkole z zaburzeniami neurologicznymi.”
  • „Od nudy do rozwoju lub… destrukcji, Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka.”
  • „Edukacja włączająca – gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy.”
  • „Autyzm codzienność… co każdy nauczyciel wiedzieć powinien.”
  • „Budowanie stref wsparcia dla dziecka/nastolatka w kryzysie.”
  • „Autyzm codzienność… niezbędnik nauczyciela – współpraca z rodzicami w edukacji inkluzyjnej.”
  • „Tropiciele zasobów, czyli poznajemy naszych przedszkolaków i młodszych uczniów.”
  • „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – od bezpiecznego dorosłego do bezpiecznego dziecka – w polu rażenia rówieśników.”
  • „Autyzm codzienność… Relacje w spektrum. Wszyscy jesteśmy neuroróżnorodni.”
  • „Moje Bezpieczne (?) Dziecko – tożsamość płciowa dzieci i młodzieży.”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • „Wspomaganie karmienia dzieci z niepełnosprawością sprzężoną”
  • „Terapia Nurotaktylna I stopnia”
  • „Arteterapia anatomiczną metodą KORART uwzględniając zmysły, reprezentację ręki”
  • „Terapia ręki – Kinezjologia rozwojowa oraz formy pracy terapeutycznej z kończyną górną i ręką”
  • „Delikatna samoobrona i rozwiązywanie konfliktów”
  • „Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka.” J Kielin
PIELĘGNIARKI
Pęszor Joanna

pielęgniarka dyplomowana

Wykształcenie:

•    Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania w Katowicach
Wydział Nauk o Zdrowiu, kierunek- pielęgniarstwo
tytuł zawodowy – licencjat pielęgniarstwa

Kursy, szkolenia:

  • „Organizacja i zarządzanie”- kurs kwalifikacyjny
  • „Arteterapia: drama, czarny teatr, rysunek arteterapeutyczny, wizualizacja i relaksacja” – cz. I i II
  • „Wykonanie i interpretacja zapisu elektrokardiograficznego”- kurs specjalistyczny
  • „Szczepienia ochronne”- kurs specjalistyczny
  • „Pielęgniarstwo kardiologiczne”- kurs kwalifikacyjny
  • „Pielęgniarstwo rodzinne”- kurs kwalifikacyjny
  • „Szkolenie w zakresie zasad ochrony życia i zdrowia oraz udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej”
  • ,,Mnie to nie dotyczy…” Seksualność osób z niepełnosprawnościami oraz ASD w percepcji kadry merytorycznej.”
POMOCE NAUCZYCIELA
Kurcius Martyna
Gielata Beata
Komraus Jolanta
Wiera Barbara
Andrzejak Aleksandra
Jeczeń Iwona
Szromek Artur
Głąbek Tatiana
Kulak - Iskrzycka Justyna
Growiec Agnieszka
Bodora- Pisarek Sylwia
Krzekotowska Agnieszka
Liszka Edyta
Szkutnik Dorota
Grzelska Magdalena

Do góry