Pielgrzymka rowerowa na Jasną Górę

W dniach 27-29 czerwca 2018 r. odbyła się już po raz siódmy rowerowa pielgrzymka Kulejących Aniołów na Jasną Górę. Celem nadrzędnym pielgrzymki było podziękowanie Matce Bożej za wybudowanie wymarzonego Domu Kulejących Aniołów w Piasku.

Chcieliśmy również pomodlić się za wszystkich, dzięki którym to wielkie dzieło serca mogło powstać: za sponsorów i darczyńców, Dyrekcję Ośrodka, Zarząd, terapeutów oraz opiekunów. Podczas pielgrzymki modliliśmy się także o nowe powołania kapłańskie w Parafii.

Pielgrzymka rozpoczęła się Mszą Św. w Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Piasku. Następnie po spakowaniu i odprawie, serdecznie żegnani przez naszych przełożonych i przyjaciół, wyruszyliśmy w drogę do Ogrodzieńca Podzamcza. Przed wyruszeniem w pierwszą część trasy odbył się piknik z pożywnym posiłkiem. Droga w tym dniu liczyła 35 km i przebiegała Szlakiem Orlich Gniazd. Podczas trasy uczestnicy pielgrzymki zobaczyć mogli Górę Birów, wapienne skały ,,Okiennik Wielki”, Zamek Bobolice i położony nieopodal Zamek Mirów, oba wybudowane w XIV w. Trasa była wyjątkowo wymagająca dla rowerzystów. Musieli oni pokonać liczne wzniesienia jadąc po piaszczysto-gliniastym podłożu. Nocleg w tym dniu odbył się w miejscowości Niegowa w salkach przy Parafii Św. Mikołaja.

Drugi dzień przywitał pielgrzymów intensywnymi opadami deszczu tak, że rozpoczęcie podróży opóźniało się z godziny na godzinę. Rano uczestnicy wyprawy udali się na Mszę Św., a następnie cierpliwie czekali na poprawę pogody. Około godz.13.00 opady deszczu ustąpiły i uczestnicy wyruszyli w dalszą trasę. Pierwszy przystanek odbył się w Sanktuarium Matki Boskiej Leśniowskiej, która jest Patronką Rodzin. W tym miejscu pielgrzymi odmówili modlitwę różańcową, pomodlili się za swoje rodziny i rodziny z naszego Stowarzyszenia. Dalsza droga przebiegała przez Żarki, Biskupice aż do Olsztyna gdzie pielgrzymi zatrzymali się na drugi nocleg w atrakcyjnym miejscu w centrum Olsztyna. Zostali gościnnie i honorowo przywitani przez siostry Honoratki. Wieczorem zorganizowana została kolacja w formie grilla. Część uczestników udała się wcześniej na zwiedzanie jaskiń oraz Zamku Olsztyn z XIII wieku. Późnym wieczorem w kaplicy klasztornej wszyscy uczestniczyli w Apelu Jasnogórskim. Na zakończenie dnia w ogrodzie nasz duszpasterz – ksiądz Grzegorz poprowadził uroczystą i pełną zadumy drogę krzyżową.

Ostatniego dnia wczesnym rankiem wyruszyliśmy w drogę do Częstochowy. Do celu pielgrzymki dotarliśmy około godz. 12.00. Jednym z ważniejszych wydarzeń w tym dniu był wywiad udzielony dla Radia Jasna Góra, rozmowa o budowie naszego Domu Kulejących Aniołów i naszej pielgrzymce. Następnie pielgrzymi udali się pod cudowny obraz Matki Boskiej Częstochowskiej, której powierzyli wszystkie troski i intencje, z którymi przybyli na Jasną Górę.

Dziękujemy naszemu księdzu Grzegorzowi za opiekę duszpasterską, odprawiane codziennie msze św., liczne wspólne modlitwy i dobroć serca.
Dziękujemy przewodnikowi rowerowemu – panu Krzysztofowi za sprawne i bezpieczne poprowadzenie naszej grupy oraz profesjonalizm.
Dziękujemy pani Danusi, pani Małgosi, panu Grzegorzowi za opiekę i zorganizowanie czasu dla naszych wychowanków.
Dziękujemy naszym terapeutom: pani Monice, panu Markowi, panu Sławkowi, panu Wojtkowi za przygotowanie pielgrzymki, organizacje oraz opiekę.